Jak dla mnie wszystko ok. Analiza robiona metoda dla olejów używanych nie nowych i dlatego TBN niższy niż deklarowany. Z tym Neste City pro 0w40 to faktycznie może być tak, że każdy patrzy na zaj... te parametry na zimę a na lato wybiera coś "bardziej gęstego" 8) choć ten olej wg. mnie świetnie się nadaje do całorocznej eksploatacji.
Problem z Turbiną
Zwiń
X
-
Problem z Turbiną
Witam kolegów.
Moja Octavia straciła moc. Nie załancza sie turbina, czasami sie załączy przy obrotach 2,5tys. i wyłancza sie przy 4tys. nawet jak sie raz za czas załączy to i tak auto jet dużo słabsze. Do tego wyskakuje kontrolka od silnika wiec podjechałem na komputer, dali mi wydruk i nic mądrego nie powiedzieli oprócz tego że jest jakiś błąd ciśnienia, to akurat to sam wiem. Koledzy w załączniku dołanczam ten wydruk może ktoś bedzie wiedział od czego zacząć usówanie tej usterki. Za wszelakie mądre podpowiedzi z góry bardzo dziekuje. PozdrawiamZałączone pliki
-
-
ad 1: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5366
ad 2: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=9713
A swoją drogą proponuję zrobić porządny scan auta VAS'es lub VCDS'em bo kody z Twojej diagnostyki nie pasują do tych "normalnie" stosowanych..O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
Maciej
Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikMasz dwa błędy
- uwalony motor poruszania klapą gaszącą - pewnie połamana zebatka
- i problem z niskim cisnieniem doladowania... szwankuje szeroko rozumiany uklad podcisnienia
Bez logów ciezko wrozyc...
Pozatym przed chwilą zauważyłem że jak dodam mocniej gazu to wciąga (ściska) wąż od intercoolera.
Komentarz
-
-
Ja bym zaczął od zrobienia porządku z klapą gaszącą, bo ma uszkodzone sterowanie i nie wiadomo w jakiej jest pozycji, a w dalszej kolejności zająłbym się dolotem - tu zacząłbym od wymiany filtra powietrza.
Turbina to nie silnik elektryczny, ona się nie załącza ani nie wyłącza. Co najwyżej ma sterowną wydajność - ma zawór obejścia albo tzw. kierownice, służące ograniczeniu doładowania przy wysokich prędkościach obrotowych silnika/zapobiegające przekroczeniu granicznych obrotów turbiny. Turbina pracuje cały czas od momentu uruchomienia silnika gdyż jest napędzana spalinami. Efektywnie działa tylko w pewnym zakresie obrotów. Zasadniczo dwa czujniki nadzorują jej pracę - czujnik ciśnienia doładowania (MAP) oraz czujnik przepływu powietrza (MAF), dodatkowo jest jeszcze czujnik temperatury powietrza (IAT). Jeśli sygnały z tych czujników nie zgadzają się ze sobą lub znacząco odbiegają od wartości oczekiwanych sterownik silnika "przestaje im ufać" i ogranicza moc aby zapobiec uszkodzeniu silnika. Niezgodność odczytów może wynikać nie tylko z uszkodzenia samych czujników ale również z niedrożności lub nieszczelności układu dolotowego, awarii turbiny lub układu sterowania turbiną (zablokowany zawór obejścia/zablokowane "kierownice"), a nawet awarii silnika.
Diagnostyka komputerowa to więc nie tylko odczytywanie błędów - ważnym jej elementem jest sporządzanie logów - czyli zapisów danych z czujników podczas jazdy. To taki podgląd tego co "widzi" sterownik silnika. Żaden komputer nie zastąpi jednak doświadczonego mechanika, który po pierwsze wie jak interpretować te odczyty, wie jakie są zależności pomiędzy nimi i ma doświadczenie z danym silnikiem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tzokZasadniczo dwa czujniki nadzorują jej pracę - czujnik ciśnienia doładowania (MAP) oraz czujnik przepływu powietrza (MAFPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Co tu specjalnie do rozwijania - silniki wolnossące używają zazwyczaj tylko MAP lub tylko MAF (w takim silniku w oparciu o MAP można obliczyć masę/objętość zassanego powietrza), w przypadku silników doładowanych jest sam MAF (prostsze silniki, na pompie wtryskowej i bez VNT) lub MAF + MAP.
MAF mierzy masę zasysanego powietrza i zazwyczaj również jego temperaturę, znając te parametry można obliczyć objętość powietrza przepływającą w jednostce czasu, dodatkowo znając pojemność cylindrów i prędkość obrotową silnika można z dużym przybliżeniem obliczyć ciśnienie doładowania. W przypadku elektrycznej usterki MAP sterownik silnika właśnie taką strategię przyjmuje... tzn. nie wiem co tam niemieccy inżynierowie wymyślili, bo ja jeżdżę Fiatem ze sterownikiem Magneti Marelli i w nim tak jest - po odłączeniu MAP sterownik bardzo ładnie sobie oblicza sygnał zastępczy MAP na podstawie sygnałów MAF+IAT (IAT jest potrzebny do wyznaczenia gęstości powietrza, która zależy od jego temperatury).
Wartość oczekiwana MAP jest liczona głównie w oparciu o MAF i na odwrót, uszkodzenie jednego z czujników, tak że przekłamuje pomiar, powoduje rozjechanie się wartości oczekiwanych drugiego czujnika. Jeśli np. wychodzi, że zmierzona masa powietrza jest mniejsza od oczekiwanej, a jednocześnie zmierzone ciśnienie doładowania jest wyższe niż oczekiwane to jedną z prawdopodobnych przyczyn jest uszkodzenie jednego z tych czujników prowadzące po przekłamania wyników pomiaru (a drugą niedrożny dolot).
Komentarz
-
Komentarz